موضوعات وبسایت : اخبار و حواشی هنرمندان
تست شخیصت شناسی

اعتقادات یهودیان

اعتقادات یهودیان

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 25 اسفند 1399 ساعت 10:21

تست شخیصت شناسی

زیرا وقتی از عقاید انسان اعتقاد به آخرت حذف شود و انسان انگیزه ای برای اصلاح رفتار برای رسیدن به آخرتی خوب نداشته باشد، قطعا تمام تلاشش را باید معطوف به رسیدن به دنیا و لذت بردن از همین چند سال دنیا بکند.

58422_930.jpgSHIA-NEWS.COM   شیعه نیوز:

به گزارش«شیعه نیوز»، حضرت موسي ـ عليه السّلام ـ پيغمبر و رهبر قوم يهود است. خداوند توسط او دين و شريعت يهود را در كوه سينا به بني اسرائيل اعطا كرد.يهود نامي است كه قرآن مجيد بر تمام امت حضرت موسي، اطلاق كرده است. بنابراين كلمة «يهود» هم بر قوم يهود اطلاق مي شود و هم بر ديني كه حضرت موسي ـ عليه السّلام ـ مأمور به تبليغ آن شده است. كتاب اصلي دين يهود، عهد عتيق است كه شامل سه قسمت مي باشد.


قسمت اول: اسفار خمسه منسوب به موسي ـ عليه السّلام ـ است كه تورات ناميده مي شود.

قسمت دوم: تاريخ بني اسرائيل است.

قسمت سوم: نبوت انبياء ايشان مي باشد.(1) از ديدگاه ما مسلمانان، يهوديان تورات را تحريف نموده اند و خرافاتي جعل كرده و در دين يهود تغييراتي به وجود آورده اند. لذا اين كتاب و به طور كلي دين يهود علاوه به اينكه منسوخ شده است از جهت اينكه مورد دست برد قرار گرفته يك منبع تاريخي هم نمي تواند به شمار آيد. چنان كه محققين يهودي و مسيحي هم بر اين امر اعتراف كرده و آن را قبول مي كنند.(2)


خدا در تورات فعلي:

خدا در تورات موجود در دست يهوديان، به چهار نام ياد شده است و آن چهار نام عبارت است از: «الوهيم» و «ايل» و «يهو» و «اهيه». «ايل» يكي از اسامي خداي داراي صفات انساني است و مانند انسان راه مي رود و كشتي مي گيرد و مي خورد.(3)

مسئله قيامت

از تورات فعلي اعتقاد به قيامت استفاده نمي شود، يهوديان معتقد بوده اند كه پاداش نيكي و كيفر بدي در همين دنيا است و هر كس از آيين وحدت سرباز زند، مخصوصاً اگر بتان بيگانگان را بپرستند مسخ خواهند شد و بلا بر ايشان نازل خواهد گرديد.اینکه یهودیان تلاش می کنند که دنیا را برای خود مسخرکنند و باقی مردم را حیوان می دانند هم ریشه در همین تفکر دارد.


زیرا وقتی از عقاید انسان اعتقاد به آخرت حذف شود و انسان انگیزه ای برای اصلاح رفتار برای رسیدن به آخرتی خوب نداشته باشد، قطعا تمام تلاشش را باید معطوف به رسیدن به دنیا و لذت بردن از همین چند سال دنیا بکند.از این جهت حتی کشتن افراد وهر تجاوزی به حقوق افراد دیگر برای رسیدن به لذات دنیا جایز شمرده می شود.پس نه تورات فعلي كه در دست يهوديان قرار دارد و به اسم عهد عتيق معروف است كتاب واقعي حضرت موسي ـ عليه السّلام ـ است و نه يهوديان پيروان واقعي آن حضرت مي باشند.


حضرت موسي ـ عليه السّلام ـ پيامبري است كه از طرف خداوند براي هدايت بني اسرائيل مبعوث شده و مردم را به توحيد و يگانه پرستي دعوت كرده و داراي كتاب و شريعت آسماني بوده است.از ديدگاه قرآن تمام اديان توحيدي و پيامبران الهي، مبيّن توحيد و يكتاپرستي بوده اند، و همگي يك هدف و يك رسالت را تعقيب مي كرده اند. رسالت حضرت موسي ـ عليه السّلام ـ و حضرت عيسي ـ عليه السّلام ـ و حضرت محمد ـ صلّي الله عليه و آله ـ آخرين پيامبر الهي در همين جهت و راستا مي باشد. لذا قرآن كريم پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ را تأييد كننده و ادامه دهندة‌ آنچه كه در تورات و انجيل واقعي و تحريف نشده آمده است معرفي مي كند.(4)

پاورقی:

1. مري جو ويور، درآمدي بر مسيحيت، قم مركز مطالعات و تحقيقات اديان، چاپ اول، 1381 ش، ص 36،.

2. توماس، ميشل، كلام مسيحي، مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب، چاپ اول، 1377، ص 32.

3. خزائلي، محمد، اعلام القرآن، اميركبير، سوم تهران،1371 ش، ص 890،.

4. آل عمران:4، 3، 2.

منبع: جام


انتهای پیام/ ز.ح


3373_601.gif گزارش خطا 3373_601.gif3373_601.gif3373_601.gif

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر