موضوعات وبسایت : اخبار و حواشی هنرمندان
تست شخیصت شناسی

محبوب ترین خواننده پاپ ایران

محبوب ترین خواننده پاپ ایران

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 20 مهر 1400 ساعت 09:14

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان محبوب ترین خواننده پاپ ایران را مطالعه خواهید کرد.

موسیقی پاپ یکی از سبک‌های موسیقی پرطرفدار و عامه پسند است که اصولا با اهداف تجاری تولید می‌شود. در این مطلب پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

تست شخیصت شناسی

موسیقی پاپ ایرانی در قرن نوزدهم میلادی و در دوران پادشاهی قاجاریان ظهور پیدا کرد و پس از اختراع رادیو گسترش یافت و به تدریج توجه مردم را به خود جلب کرد. موسیقی پاپ رفته رفته توانست توجه طیف وسیعی از افراد جامعه را به خود جلب کند و به نوعی موسیقی عامه پسند تبدیل شود. این سبک موسیقی تقریبا مورد علاقه اکثر مردم است و کمتر کسی پیدا می‌شود که موسیقی پاپ را دوست نداشته باشد.

spacer.png

خوانندگان پاپ نیز در یک دهه اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و آثار ماندگاری را خلق کردند. خوشبختانه در ایران نیز تعداد خوانندگان فعال در موسیقی پاپ که از سوی وزارت ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده‌اند، کم نبوده و در این عرصه هنرمندان خوش صدای بسیاری داریم. به همین بهانه در ادامه این مقاله از پلازامگ محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:



در این بخش پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی که از سوی وزارت ارشاد مجوز قانونی دریافت کرده‌اند را معرفی کرده و پیشینه هریک را به طور مختصر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

احسان خواجه امیری

spacer.png

  • آلبوم‌ها: من و بابا (1380)، برای اولین بار (1384)، سلام آخر (1386)، فصل تازه (1387)، یه خاطره از فردا (1389)، عاشقانه‌ها (1391)، پاییز، تنهایی (1393)، 30 سالگی (1395)، شهر دیوونه (1397)

احسان خواجه امیری یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی در یک دهه اخیر است که طرفداران بسیاری دارد. او در تاریخ 7 آبان 1363 در تهران متولد شد و فرزند ایرج (حسین خواجه امیری) خواننده قدیمی موسیقی سنتی ایرانی است. احسان خواجه امیری در یک خانواده هنری بزرگ شده و به مانند پدرش صدای گرم و گیرایی دارد.

او از سن 5 سالگی نواختن موسیقی را آغاز کرد و در این مسیر قدم گذاشت. احسان خواجه امیری در سن 17 سالگی اولین آلبوم موسیقی رسمی خود به نام «من و بابا» که کار مشترک او و پدرش ایرج بود را روانه بازار کرد. این آلبوم موسیقی در سایه ایرج با استقبال خوبی مواجه شد و احسان به واسطه آن به شهرت رسید.

spacer.png

احسان خواجه امیری از سال 1380 تا به امروز، آلبوم‌های موسیقی موفق و جذابی را منتشر کرده است که تمام آنها با استقبال بسیار خوبی از سوی طرفداران او مواجه شدند. بهترین آلبوم او از نگاه هوادارانش آلبوم «عاشقانه‌ها» است که فروش بسیار خوبی داشت و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

محسن یگانه

spacer.png

  • آلبوم‌ها: سال کبیسه (1385)، نفس‌های بی هدف (1387)، رگ خواب (1389)، حباب (1391)، آلبوم اینترنتی اینترنتی ای‌پی (1392)، نگاه من (1394)

محسن یگانه نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین خواننده های پاپ ایرانی است که فعالیت هنری خود در عرصه موسیقی را از سال 1383 شروع کرد. او در تاریخ 23 اردیبهشت 1364 در گنبد کاووس به دنیا آمد و اولین ترانه خود به نام «نشکن دلمو» را با همراهی محسن چاوشی و حامد هاکان اجرا کرد. پس از آن در سال 1385 اولین آلبوم خود به نام «سال کبیسه» را به صورت زیرزمینی منتشر کرد و بعد از آن فعالیت خود را با انتشار تک آهنگ‌های مختلف ادامه داد. اولین آلبوم رسمی محسن یگانه پس از اخذ مجوز، آلبوم موسیقی «نفس‌های بی هدف» است که در سال 1387 منتشر شد و فروش خوبی داشت.

محسن یگانه علاوه بر انتشار آلبوم‌های جذاب، تک آهنگ‌های ماندگاری نیز منتشر کرده است که معروف‌ترین آن تک آهنگ موفق و خاطره‌انگیز «بهت قول میدم» است که در زمان انتشار با استقبال بی‌نظیری از سوی هواداران او مواجه شد. این هنرمند در سال 1386 تک آهنگ «خیال تو» را برای تیتراژ ابتدایی برنامه ماه عسل خواند که این تک آهنگ نیز در زمان خود بسیار خوش درخشید و به یکی از قطعات ماندگار او تبدیل شد. تمام آلبوم‌های محسن یگانه در زمان انتشار فروش بسیار خوبی داشتند و با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شدند.

فرزاد فرزین

spacer.png

  • آلبوم‌ها: شراره (1383)، شوک (1387)، شانس (1388)، شلیک (1390)، شخصی (1392)، شش (1394)، شانزلیزه (1396)

فرزاد فرزین یکی دیگر از پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی است که در چندین سال اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته و تن صدایش نیز نسبت به گذشته بسیار بهتر و جذاب‌تر شده است. او در تاریخ 3 تیر 1360 در تهران به دنیا آمد و فعالیت هنری خود در عرصه موسیقی را از سال 1378 به طور جدی آغاز کرد. فرزاد فرزین اولین آلبوم رسمی و مجاز خود به نام «شراره» را در سال 1383 منتشر کرد و با انتشار این آلبوم کمی شناخته شد و پس از آن در عرصه موسیقی فعال‌تر شد و به تدریج به شهرت و محبوبیت رسید. او تاکنون 7 آلبوم موسیقی موفق منتشر کرده و در چندین سال اخیر بسیار خوش درخشیده است.

spacer.png

فرزاد فرزین علاوه بر خوانندگی در زمینه بازیگری نیز فعالیت می‌کند و تاکنون در چندین فیلم و سریال ایفای نقش کرده است. جدیدترین نقش آفرینی این هنرمند مربوط به سریال مانکن است که در نقش «بهرام» ظاهر شد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. او همچنین برای چندین برنامه تلویزیونی از جمله کوله پشتی و ماه عسل، موسیقی تیتراژ خوانده است و این تک آهنگ‌ها نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شدند. پرطرفدارترین آلبوم فرزاد فرزین از نگاه مخاطبان و هواداران او آلبوم «شخصی» است که در سال 1392 منتشر شد و فروش بسیار خوبی داشت.

رضا صادقی

spacer.png

  • آلبوم‌ها: مشکی رنگ عشقه (1382)، پیرهن مشکی (1385)، وایسا دنیا (1386)، دیگه مشکی نمی‌پوشم (1390)، فقط گوش کن (1393)، یعنی درد (1396)، زندگی کن (1397)

رضا صادقی مرد مشکی پوش عرصه موسیقی نیز در لیست بهترین خوانندگان پاپ ایرانی قرار دارد و یکی از خوانندگان بی‌بدیل موسیقی پاپ است. او در تاریخ 25 مرداد 1358 در بندرعباس به دنیا آمد و فعالیت خود را با تلاوت قرآن آغاز کرد و به تدریج به خوانندگی نیز علاقه‌مند و در این راه قدم نهاد. او اولین آلبوم موسیقی خود به نام «راز عشق» را در سال 1372 به صورت غیر رسمی منتشر کرد و پس از آن نیز به همین صورت چندین آلبوم دیگر نیز تهیه کرد و در شهر خود به شهرت رسید. اما برای پیشرفت بیشتر و اخذ مجوز به تهران آمد و اولین آلبوم موسیقی رسمی خود به نام «پیرهن مشکی» را در سال 1385 منتشر کرد که با استقبال خوبی مواجه شد و او را به شهرت رساند.

معروف‌ترین ترانه این هنرمند، قطعه «مشکی رنگ عشقه» است که هرکسی با شنیدن نام رضا صادقی به یاد این ترانه ماندگار و جذاب می‌افتد. رضا صادقی از سال 1372 تا امروز همیشه لباس مشکی به تن کرده و چندین ترانه نیز با اشاره به این موضوع خوانده است. مشکی پوشیدن او نیز طبق گفته خودش علت خاصی ندارد و به نظرش مشکی به هیچ عنوان رنگ غم و ماتم نیست.

محسن چاوشی

spacer.png

  • آلبوم‌ها: ژاکت (1388)، حریص (1389)، پرچم سفید (1390)، پاروی بی قایق (1393)، امیر بی‌گزند (1395)

محسن چاوشی نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی محسوب می‌شود که سبک خاص خود را داشته و هواداران بسیاری دارد. او در تاریخ 8 مرداد 1358 در خرمشهر به دنیا آمد و فعالیت هنری خود در عرصه موسیقی را از سال 1382 آغاز کرد و به عنوان «آقای خاص» موسیقی ایران شناخته می‌شود. اولین آلبوم موسیقی محسن چاوشی آلبوم «نفرین» است که آن را به صورت غیر رسمی منتشر کرد و پس از آن نیز در سال‌های مختلف چندین آلبوم غیر رسمی دیگر تهیه کرد و تا حدی در میان مردم شناخته شد. اما اولین آلبوم رسمی او در سال 1387 با نام «یه شاخه نیلوفر» منتشر شد و پس از آن به شهرت رسید و بسیاری از مردم، هوادار او شدند.

البته محسن چاوشی پیش از انتشار اولین آلبوم رسمی خود، در سال 1386 با آلبوم «سنگ صبور» که برای فیلم سنتوری خواند، به معروفیت رسید و اکثر مردم او را با تک آهنگ جذاب و ماندگار سنگ صبور می‌شناسند. این هنرمند در طی سال‌های 94 تا 97 با تک آهنگ‌های خاطره‌انگیز سریال «شهرزاد» در میان مخاطبان، محبوبیت بیشتری بدست آورد و جذابیت این سریال را دو چندان کرد. او برای چندین فیلم و سریال دیگر نیز تیتراژ پایانی خوانده و آلبوم‌های جذابی منتشر کرده است.

سیروان خسروی

spacer.png

  • آلبوم‌ها: تو خیال کردی بری (1384)، ساعت 9 (1388)، جاده رویاها (1391)، آنپلاگد (1395)، مونولوگ (1399)

سیروان خسروی نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی و صاحب سبک است که همه او را با آهنگ جذاب و انرژی مثبت «دوست دارم زندگی رو» می‌شناسند. این هنرمند در تاریخ 4 مرداد 1361 در تهران به دنیا آمد و فعالیت موسیقی خود را به صورت جدی از سال 1379 آغاز کرد. او از سن 11 سالگی تحت آموزش سازهای مختلف قرار گرفت و به تدریج نیز به خوانندگی علاقه‌مند شد. سیروان خسروی زیر نظر کاوه یغمایی با نوازندگی کیبورد آشنا شد و در سال‌های 1379 و 1380 در دو کنسرت کاوه یغمایی به عنوان نوازنده کیبورد حضور داشت. سیروان در اصل توسط کاوه یغمایی به صورت جدی وارد عرصه موسیقی و خوانندگی شد و سبک موسیقی او نیز الهام گرفته از کاوه یغمایی است.

اولین آلبوم موسیقی رسمی سیروان خسروی در سال 1384 و با نام «تو خیال کردی بری» منتشر شد که فروش خوبی داشت و توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. این هنرمند پس از درخشش اولین آلبوم خود، تک آهنگ‌ها و آلبوم‌های موفق دیگری را روانه بازار کرد و به تدریج به سیروان خسروی محبوب امروز تبدیل شد.

spacer.png

برادر او زانیار خسروی نیز مانند سیروان جز بهترین خوانندگان پاپ ایرانی است که در سال 1398 مجوز گرفت و اولین آلبوم رسمی خود به نام 28 را منتشر کرد. محبوب‌ترین تک آهنگ زانیار خسروی نیز ترانه ماندگار «بدون تو» است که به واسطه آن به شهرت رسید. سیروان خسروی تاکنون 5 آلبوم موسیقی رسمی منتشر کرده است که هریک از آنها فروش خوبی داشتند و با استقبال خوبی از سوی هواداران او مواجه شدند.

مرحوم بهنام صفوی

spacer.png

  • آلبوم‌ها: بگو دوستم داری (غیر رسمی- 1383)، عشق من باش (1388)، آرامش (1391)، فوق‌العاده (1393)، معجزه (1395)

زنده یاد بهنام صفوی نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی بود که در زمان حیات خود محبوبیت خاصی در میان مردم داشت. این هنرمند فقید در تاریخ 15 تیر 1362 در شیراز به دنیا آمد و فعالیت رسمی و جدی خود در عرصه موسیقی را از سال 1383 آغاز کرد. بهنام صفوی از سن 5 سالگی به صورت خودآموز پیانو می‌نواخت و از همان کودکی به موسیقی علاقه داشت. اولین آلبوم موسیقی رسمی او به نام «عشق من باش» در سال 1388 منتشر شد که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و او را به شهرت رساند.

مرحوم بهنام صفوی از سال 1392 به بیماری تومور مغزی مبتلا شد و چندین سال درگیر این بیماری بود اما در مدت زمان معالجه و انجام شیمی درمانی نیز به خوانندگی ادامه داد. این هنرمند آخرین آلبوم خود به نام «معجزه» را در سال 1395 و در زمان دست و پنجه نرم کردن با بیماری‌اش منتشر کرد که با استقبال خوبی از سوی هوادارانش مواجه شد. بهنام صفوی در تاریخ 23 اردیبهشت 1398 و در سن 35 سالگی درگذشت و در شاهین شهر اصفهان به خاک سپرده شد.

بابک جهانبخش

spacer.png

  • آلبوم‌ها: چی شده (1384)، بی اسم (1387)، احساس (1389)، زندگی من (1390)، من و بارون (1391)، اکسیژن (1392)، مدار بی‌قراری (1393)، حالم خوبه (1395)

بابک جهانبخش نیز یکی دیگر از خوانندگان محبوب موسیقی پاپ است که فعالیت هنری خود را از سال 1384 آغاز کرد و به تدریج به محبوبیت رسید. او در تاریخ 1 فروردین 1362 در آلمان به دنیا آمد و نواختن پیانو را از سن 5 سالگی آغاز کرد و در کنار آن نیز به خوانندگی علاقه‌مند شد و پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت. محبوب‌ترین آلبوم او «من و بارون» است که به واسطه آن به اوج شهرت و محبوبیت رسید. او تاکنون 8 آلبوم موسیقی رسمی و تعداد زیادی تک آهنگ منتشر کرده است.

زنده یاد مرتضی پاشایی

spacer.png

  • آلبوم‌ها: گل بیتا (1389)، یکی هست (1391)، اسمش عشقه (1394)، گل بیتا 2 (1394 – انتشار پس از درگذشت)

مرحوم مرتضی پاشایی نیز یکی دیگر از بهترین و پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی بود که در تاریخ 20 مرداد 1363 در تهران به دنیا آمد. این هنرمند فقید فعالیت هنری خود را به صورت جدی از سال 1388 آغاز کرد و محبوب‌ترین آلبوم موسیقی رسمی او «یکی هست» نام دارد که در سال 1391 روانه بازار شد. زنده یاد مرتضی پاشایی با این آلبوم به شهرت و محبوبیت رسید و همه او را با ترانه «یکی هست» و ترانه ماندگار تیتراژ آغازین برنامه ماه عسل یاد می‌کنند.

مرحوم پاشایی در سال 1392 به بیماری سرطان معده مبتلا شد و حدود یک سال با این بیماری دست و پنجه نرم کرد و در طول دوره درمان نیز به کار خود ادامه می‌داد و کنسرت برگزار می‌کرد. این هنرمند محبوب در تاریخ 23 آبان 1393 و در سن 30 سالگی بر اثر سرطان معده در گذشت.

محمد علیزاده

spacer.png

  • آلبوم‌ها: همخونه (1387)، سورپرایز (1391)، دلت با منه (1391)، گفتم نرو (1395)

محمد علیزاده نیز یکی دیگر از خوانندگان پاپ محبوب و پرطرفدار است که فعالیت هنری خود در عرصه موسیقی را از سال 1384 آغاز کرد. او در تاریخ 23 دی 1360 در کرج به دنیا آمد و اولین آلبوم موسیقی رسمی خود به نام «همخونه» را در سال 1387 روانه بازار کرد. اما این آلبوم نتوانست محمد علیزاده را آنطور که باید به شهرت و محبوبیت برساند و بر خلاف انتظار او، فروش پایینی داشت. انتشار آلبوم دوم این هنرمند به نام «سورپرایز»، موفقیت و شهرت زیادی را برای او به دنبال داشت و با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد. محمد علیزاده تاکنون برای برنامه ماه عسل و چندین سریال تلویزیونی، موسیقی تیتراژ خوانده است که این آثار نیز در شهرت و محبوبیت او نقش برجسته و حائز اهمیتی داشتند.

مهدی یراحی

spacer.png

  • آلبوم‌ها: منو رها کن (1390)، امپراطور (1392)، مثل مجسمه (1394)، آینه قدی (1395)

مهدی یراحی نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی است که فعالیت هنری خود را از سال 1379 آغاز کرد. او در تاریخ 23 آبان 1360 در اهواز به دنیا آمد و اولین آلبوم رسمی خود به نام «منو رها کن» را در سال 1390 منتشر کرد و به واسطه آن توانست به شهرت نسبی برسد.

اما نقطه عطف کاری مهدی یراحی سال 1392 بود که در این سال دومین و بهترین آلبوم خود به نام «امپراطور» را منتشر کرد و در همان سال نیز قطعه «سازش» را برای تیتراژ پایانی برنامه ماه عسل خواند. این دو قدم بزرگ در سال 92 در واقع سکوی پرش مهدی یراحی بود و به واسطه این دو کار توانست محبوبیت بسیاری در میان مردم بدست آورد.

ما در این مقاله اسامی بهترین خوانندگان پاپ ایرانی که محبوبیت بسیاری در میان مردم دارند را به شما معرفی کردیم. البته تعداد خوانندگان پاپ موفق و مطرح ایرانی که از سوی وزارت ارشاد اسلامی مجوز قانونی دریافت کرده‌اند، کم نبوده و ما در این مطلب به تعدادی از آنها اشاره کردیم. به نظر شما جای کدام یک از پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی در این فهرست خالی بود؟ شما هوادار کدام خواننده هستید و به نظرتان پرطرفدارترین خواننده پاپ ایرانی چه کسی است؟ شما همچنین می‌توانید در نظرسنجی زیر شرکت کنید و به پرطرفدارترین خوانندگان پاپ ایرانی رای بدهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر