موضوعات وبسایت : اخبار و حواشی هنرمندان
تست شخیصت شناسی

ایرادات سریال مانکن

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 19 دی 1399 ساعت 14:13

0000001001.jpg

تست شخیصت شناسی

یورش فیلمسازان و سریال سازان به ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی سبب سیر نزولی شدید کیفیت این آثار شده است. شاید می شد در سالهای اولیه راه اندازی و رشد شبکه نمایش خانگی، آثاری نظیر « شهرزاد » را مشاهده کرد که توانست یک تنه سهم بسزایی در رشد فرهنگ تماشای آثار از طریق شبکه نمایش خانگی داشته باشد، اما رفته رفته شاهد ظهور سریالهای بسیار سطحی بودیم که در حال ضربه زدن به عرصه سریال سازی می باشند.

سریال « مانکن » جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی است که توسط حسین سهیلی کارگردانی شده است. سریالی که به تنهایی مرزهای سطحی و سخیف بودن را در عرصه سریالهای شبکه نمایش خانگی چندین پله افزایش داده و با روایت یک قصله ملودرام به شدت زننده که کپی ناشیانه ای از سریالهای ماهواره ای می باشد، ما را در همان ابتدای راه غافلگیر کرده است. داستان سریال درباره پسری به نام کاوه است که عاشق دختری دیگر به نام همتا می باشد. این دو نمی توانند به عشق خودشان پایبند باشند چراکه کاوه مشکلات مالی بسیاری دارد و یک زن پولدار به نام کتایون هم کاوه را خریده تا همسر او باشد و در عوض بدهی های خانوادگی او پرداخت شود.

0000001.jpg

« مانکن » برای اینکه ثابت کند سریال ناامید کننده ای است، خیلی ما را منتظر نمی گذارد. در همان سکانس اول و حضور کاوه و همتا زیر برف که با افکت های ضعیف همراه است، دیالوگ هایی رد و بدل می شود که نمونه آن را امروز می توانید در کلیپ های اینستاگرامی که هدفشان برانگیختن احساسات مخاطب است مشاهده نمائید. دیالوگ هایی که با موزیک سوزناک بیان می شوند و مطابق انتظار در ادامه بخش زیادی از سریال به پخش موزیک ویدئو می گذرد. موزیک ویدئویی که در آن تاب بازی و دویدن به چشم می خورد که قرار است این پیام را به مخاطب انتقال دهد که دو شخصیتی که دیدیم بسیار عاشق هستند!

شخصیت های سریال تیپ های تکراری هستند که کوچکترین کلیشه ها درباره آنها رعایت شده است. مرد پیری که معتاد است و می دانیم که قرار است چه اقداماتی انجام دهد و می بایست چه انتظاری از او داشته باشیم. مادری که در فقر مطلق به سر می برد و دختر عاشقی که هیچ کار دیگری جز فکر کردن به کاوه و شنیدن نصیحت های اطرافیانش ندارد. شخصیت منفی داستان هم با بازی بسیار بد مریلا زارعی ( این ضعف ناشی از انتخاب کاملاً اشتباه زارعی برای ایفای نقش کتایون می باشد ) ، پازل سریال را تکمیل کرده است. زنی پولدار که ظالمانه ترین رفتار ممکن را پیش گرفته است و سازندگان سریال وجه انسانی برای او در نظر نگرفته اند! عیجب است که سازندگان هیچگونه پیچیدگی را برای شخصیت های سریال در نظر نگرفته اند و آنان را در ساده ترین حالت ممکن در سریال گنجانده اند.

000000100199.jpg

« مانکن » با ورود شخصیت های جدید به نظر می رسد که وضعیت بدتری هم خواهد داشت. فرزاد فرزین، خواننده مشهور هم یکی از بازیگران سریال  است که بازی بسیار بد او در اینجا باعث تعجب مخاطب می شود. او مطابق معمول قرار است نمکِ سریال باشد و حال و هوایی همانند هومن سیدی در « عاشقانه » رقم بزند اما بازی بسیار بد او در کنار دیگر بازیهای ناامید کننده سریال، خیلی زود ما را از سریال « مانکن » ناامید می کند.

« مانکن » همانطور که در متن گفته شد، با الگوبرداری از سطحی ترین سریال های ملودرامی ساخته شده و به راحتی می توان نام این سریال را به عنوان بدترین شروع ممکن برای یک سریال شبکه نمایش خانگی مطرح کرد. سازندگان سریال کماکان به دنبال کسب موفقیت های سریال « عاشقانه » هستند و ظاهراً به خلاقیت ها خود برای روایت قصه ای تازه اعتقادی ندارند. « مانکن » مخصوصاً در بخش بازیگران با اختلاف فراوان، بدترین سریالی است که در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است!

منتقد : مجتبی قاضیانی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر